Upravit stránku

Pokud jde o prodej nemovitosti, první dojem hraje jednu z nejdůležitějších rolí v rozhodovacím procesu zájemce. Jak připravit byt či dům na prodej a co všechno můžeme udělat pro to, aby byli potenciální kupující ohromeni, nesmlouvali o ceně a podepisovali rezervační smlouvu hned při odchodu? Poradíme vám, na co se zaměřit.  

Vaším cílem je vyvolat v zájemci o váš dům či byt emoce. Potřebujete, aby se při prohlídce cítil příjemně a byl schopen si živě představit, jaký by byl život ve vašem domově. Pozitivních emocí u kupujícího rozhodně nedosáhneme, pokud mu ukážeme neuklizený, chaotický prostor. Představte si, že jste majitelem obchodu a váš byt je výlohou, která má zaujmout oko kolemjdoucího. Jak ji vyšperkovat? 

bytovy dum.jpg

Drobné nedostatky je třeba odstranit 

Drobné opravy nedostatků, které jste dlouho nechávali bez povšimnutí, vám mohou pomoci zvýšit hodnotu bytu a zlepšit jeho prodejnost. Je však důležité zvážit náklady a poměr nákladů a přínosů, než se rozhodnete provést konkrétní úpravy.  

Rozhodně není potřeba pouštět se do velkých nákladných rekonstrukcí, jako je výměna oken nebo podlahy. Postačí, když se zaměříte na následující: 

Obyčejný úklid nestačí 

Úklid se zdá být zcela logickou a automatickou částí prodeje nemovitosti. Je tím nejzásadnějším krokem. Vše by mělo zářit čistotou. Zkušení realitní makléři vám ovšem jistě potvrdí, že v praxi to bohužel samozřejmostí nebývá.

Můžete si úklid rozdělit do několika fází. V té první z bytu či domu odstraníte všechny přebytečné věci a harampádí. Je jen na vás, zda se jich zbavíte úplně, nebo zda je uložíte do krabic a schováte do sklepa nebo garáže. Každopádně tento krok nepřeskakujte. Čím méně věcí v bytě zůstane, tím čistším a vzdušnějším dojmem bude působit.

Fotky rodiny a přátel, vzkazy a pohledy z dovolené má na zdi, na ledničce nebo v předsíni na zrcadle snad každý z nás. Ve druhé fázi úklidu, tzn. při přípravě bytu na prohlídku, však všechny osobní předměty schovejte. Stejně tak i předměty odrážející vaše náboženské a politické názory. Předejdete tak zbytečným neshodám nebo předsudkům, které by si vůči vám zájemce o nemovitost mohl vytvořit.  

Ve třetí fázi už je čas vrhnout se na úklid jako takový. Co je nejdůležitější? 

  • Umytá a naleštěná okna 
  • Vytřená/vysátá podlaha 
  • Uklizená kuchyňská linka — Doporučujeme z kuchyně odnést přebytečné spotřebiče, které jen zabírají místo, a jejímu úklidu věnovat speciální pozornost. 
  • Čistá koupelna — Koupelně věnujte speciální pozornost. Jak jsme již zmínili, čistota a stav koupelny hraje při prohlídce nemovitosti zásadní roli. 

Home staging je váš přítel

Slangově bychom to mohli nazvat jako načančání nemovitosti. Odborně můžeme Home staging popsat jako designerskou přípravu domu nebo bytu. Tato příprava může proběhnout pouze pro nafocení materiálů určených k propagaci nemovitosti nebo může být nemovitost takto zkrášlena po celou dobu prohlídek.  

Začněte jednoduše. Pusťte do domu co nejvíce světla. Rozhrňte závěsy, vytáhněte žaluzie, temné kouty rozsviťte lampami. Světlá místnost působí mnohem větší a vzdušnější. Následně se zaměřte na vůni svého domova. Zda zapálíte vonné svíčky, koupíte čerstvé květiny nebo upečete štrůdl, je zcela na vás. Příjemná vůně však okouzlí zaručeně každého.  

S dekoracemi není radno to přehánět, nicméně by v nabízené nemovitosti neměly chybět. Pokojové rostliny, řezané květiny, obraz, svíčka či barevné polštáře a pléd dokážou vytvořit příjemnou a milou atmosféru. Doladit ji můžete ještě příjemnou hudbou nebo rozpáleným krbem. Zájemcům se u vás určitě zalíbí. 
Nahoru

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti