Upravit stránku
Lokalita a občanská vybavenost výrazně ovlivňují ceny bytů. A nejde jen o to, jestli máte v blízkosti obchod, školku nebo výhled do zeleně. Zejména v Praze se ceny bytů točí okolo metra. A netýká se to pouze stávajících stanic, ale i těch budoucích. V okolí jakých stanic je bydlení nejdražší a na čem dalším záleží, se dočtete v následujícím článku.

Nejdražší byty jsou na Malostranské a Staroměstské

Je celkem přirozené, že čím více chcete bydlet v centru města, tím budou byty žádanější a dražší. A toto pravidlo platí i v Praze. Právě byty u stanice metra Staroměstská jsou nejdražší. Naopak nejdostupnější byty jsou u stanice Černý most, tedy na samém konci trasy A. Nicméně i mezi byty, které nejsou v bezprostřední blízkosti centra, se mohou najít výjimky. Například od stanice Dejvická směrem k Bořislavce a Nádraží Veleslavín jsou ceny bytů nadprůměrné, především kvůli atraktivní lokalitě této části Prahy 6. 

Ceny bytů v Praze jsou nejvyšší u stanice Staroměstská

Nejdostupnější byty v blízkosti stanice metra, které jsou v co možná nejtěsnějším sousedství s centrem metropole, najdete na konečných stanicích metra B nebo v Letňanech.

Ve stanicích na lince C dochází k růstu cen

Nejlevnější je trasa C

Pokud bychom trasy metra seřadili podle cen bytů v jejich blízkosti, nejlépe by z toho vyšla trasa linky C. Ceny a pronájmy bytů jsou zde nejlevnější, avšak v současnosti u nich dochází k největšímu zdražení. Například na stanici Opatov stál v roce 2017 metr čtvrteční 48 700 Kč, letos je to už 103 700 Kč. Tento vzrůst cen se týká všech stanic linky C, jediná stanice, která nezdražila, je Hlavní nádraží.

Metro je jen jedním z faktorů, které ovlivňují cenu bytu. O těch dalších jsme se rozepsali v minulém článku.

Cenovka přesahující částku 100 000 korun za metr čtvereční je dnešní realitou u 51 stanic z celkového počtu 61. Zbylých 10 zastávek se k této hranici velmi rychle přibližuje.

Plánovaná trasa D

Do země se ještě nekoplo a s cenami bytů na plánované trase D se již spekuluje. Nová trasa povede z centra přes Pankrác a Krč až do Písnice. Pražský dopravní podnik by měl začít stavět prakticky co nevidět. Jen budoucnost ukáže, jak se nová trasa propíše do cen nemovitostí. Svou roli určitě sehraje fakt, že nová trasa povede ne úplně atraktivními lokalitami. Na druhou stranu má otázka dopravní dostupnosti pro obyvatele hlavního města Prahy velký význam při rozhodování o koupi nebo pronájmu bytu.

Plánovaná trasa D ovlivňuje cenu nemovitostí už teď

Řepy, Velká Ohrada, Barrandov a Klamovka

Co mají tyto pražské části společného? Nejsou obsluhované metrem! Právě proto v těchto částech Prahy koupíte zrekonstruovaný 80metrový byt pod 8 milionů korun. Obecně platí, že pražské lokality, do kterých musíte z centra dojet metrem a autobusem, jsou po finanční stránce zajímavější. Výjimkou z pravidla je Klamovka. Tato čtvrť má jistou exkluzivitu, za kterou její obyvatelé ochotně připlácejí.

Nahoru

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti