Upravit stránku

V kanceláři trávíme, ať už jako majitelé, nebo zaměstnanci, většinu svého pracovního dne a jak je známo, pracovní prostředí má vliv na produktivitu, efektivitu práce a celkovou spokojenost pracovníka i zákazníka. Pojďme se podívat na to, jak a kde si kancelář zařídit. Co by měla taková ideální kancelář splňovat? 

Při výběru vhodného místa pro vaše podnikání je třeba zaměřit se na: 

Lokalitu

Správně umístěné sídlo totiž přímo ovlivňuje celkovou úspěšnost vašeho podnikání. Vyplatí se věnovat pozornost: 

  • vzdálenosti od centra města 
  • dopravní dostupnosti 
  • možnostem parkování přímo u budovy i v okolí 
  • skladbě místního obyvatelstva
  • vnějším faktorů ovlivňujících kvalitu pracovního prostředí (míra hluku, kvalita ovzduší, světelné klima a další)

Zároveň by nás při výběru lokality měla zajímat přítomnost konkurence. Vysoký výskyt konkurence v okolí se obecně mezi podnikateli považuje za velkou nevýhodu.  

Prostředí

Až 60 % uchazečů o pracovní místo při hledání zaměstnání projevuje zájem o pracovní prostředí. Každá kancelář by měla splňovat určité aspekty zdravého pracovního prostoru, ve kterém se zaměstnanci budou cítit dobře:

  • světelné klima – dostatek či naopak nedostatek denního světla má nemalý vliv na zdraví a výkonnost zaměstnanců

  • kvalita ovzduší - dostatečné množství kvalitního vzduchu zvyšuje produktivitu člověka o skoro 10 %

  • tepelný komfort - u kancelářské práce s minimální pohybovou aktivitou, by teplota měla dosahovat minimálně 20 a maximálně 27 °C

  • akustika - dobře řešená akustika prostoru zvyšuje pracovní výkon 

Jak správně zařídit kancelář? 


1. Pracovní plocha je základem každé kanceláře. Velikost pracovního stolu by měla být uzpůsobena individuálním potřebám člověka. Někdo kromě místa pro pracovní počítač potřebuje prostor také pro psací potřeby, dokumenty, doplňky a jiné drobnosti. Někomu naopak postačí malý stůl pro notebook a pro ukládání dokumentů a jiných potřebných věcí ocení naopak spíše úložný prostor v podobě skříně, knihovny nebo polic. 

 

2. S pracovním stolem souvisí i potřeba kvalitního osvětlení. Základem je dostatek denního světla. Nejlepší je pracovní stůl umístit právě k oknu. Pro chvíle, kdy se denní světlo stává nedostatkovým zbožím, tj. večery nebo temné dny, je dobré vybavit kanceláře nejen kvalitními stropními svítidly, ale i stolními lampami.  

3. Co nesmí v kanceláři chybět, je elektronika. V současné době je k výkonu práce téměř nezbytná a za ideální situace ji máme neustále po ruce. Počítače, tiskárny, mobilní telefony, projektory a skartovačky se staly našimi každodenními pomocníky a žádná kancelář se bez nich neobejde. Rozhodně se nevyplatí takové vybavení podcenit. 

4. Ergonomie. U psacího stolu denně strávíme 8 až 10 hodin času. Aby nedocházelo k přetěžování páteře a rukou, je nutné myslet na potřeby těla a pracovní místo uzpůsobit na míru daného zaměstnance. Kvalitní židle je základem. K dodržování ergonomických zásad nám potom dále pomůžou pomůcky, jako jsou podložky pod nohy, podložky pod myš, podstavce pod monitor a další.  

Jak rozmístit nábytek v kanceláři?

Při uspořádání prostoru je dobré neopomínat základní pravidla umisťování nábytku.

  1. Pracovní stoly stavíme co nejdál ode dveří.
  2. Ideální je umístit jednotlivé stoly kolmo k oknu tak, aby přímé světlo neoslňovalo ani monitor, ani oči pracovníka.
  3. Orientujeme místa směrem ke dveřím, aby nabízely výhled do místnosti.
Abychom se do kanceláře rádi vraceli a cítili se v ní dobře, měli bychom věnovat pozornost i detailům, jako jsou květiny, fotografie a drobné dekorace, díky kterým si prostor zútulníme a vdechneme mu příjemnou atmosféru.

HLEDÁTE PRONÁJEM KANCELÁŘE ČI KOMERČNÍ PROSTORY V PRAZE? NECHTE SE UNÉST NAŠÍ NABÍDKOU

Nahoru

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti