ZpětÚvod Nechte vyniknout nemovitosti při online prezentacích

Nechte vyniknout nemovitosti při online prezentacích

Jakým směrem posunula současná krize prohlídky bytů? Přinášíme vám tipy na správnou prezentaci v online prostředí, zodpovíme dotazy ohledně sférické fotografie a podíváme se na zoubek 3D virtuálním prohlídkám.

Nové podoby prohlídek bytů

Současná situace přiměla realitní trh využívat nové podoby prohlídek bytů. A tím máme na mysli online prohlídky, které se nejspíš budou hojně využívat i nadále. Nikoliv však na úkor klasických prohlídek. Alespoň prozatím. Nejpravděpodobnějším scénářem je, že si potenciální kupující vytipuje nemovitost skrze online prohlídku, a až si bude jistý, uskuteční osobní prohlídku. Počet online prohlídek bude jistě dále růst, nicméně většina kupujících se nebude chtít vzdát možnosti vidět svůj budoucí byt naživo předtím, než ho koupí.

Online marketingPerfektní online prezentace

S virtuálními prohlídkami se pojí skutečnost, že byste měli být na internetu vidět. Tzn. mít vyladěnou online prezentaci. Jak toho docílíte? Základem je mít kvalitní webové stránky. Bez nich to nepůjde. Dále si můžete založit Facebook stránku, Instagramový účet nebo Youtube kanál, kde budete nemovitosti propagovat. A pokud se do toho chcete opravdu opřít, začněte řešit online marketing. Nezapomínejte ale, že na sociálních stránkách i na webu musíte mít kvalitní fotografie i videa.

Atraktivní propagace? Video prohlídka.

Video prohlídky zaručeně přitáhnou pozornost zájemců. Fakt, že je video uživatelsky velice atraktivní, je pro vás značnou výhodou. Zájemce u videa stráví mnohem více času než u fotografie, a vy máte větší šanci jej přesvědčit ke koupi. Nevýhodou je, že musíte mít speciální technické vybavení.

Efektní panoramatické snímky

Pokud nechcete investovat do natáčení videa, může vám pomoci alespoň sférická fotografie, také známá jako panoramatický snímek nebo 360° fotografie. Technicky je to méně náročné než video. Pokud máte chytrý mobil, je dost pravděpodobné, že tento efekt máte automaticky přednastavený. Pokud ne, nevadí. V současnosti existuje spousta aplikací, např. 360 Panorama, které práci odvedou stejně dobře.

Panoramatický snímek

Virtuální realita? Ne. Virtuální prohlídka

Další možností jsou virtuální prohlídky. Nejedná se o video jako takové, ale o soubor mnoha 360° fotek, díky kterým si prostor prohlédnete. Pro přirovnání si vybavte např. funkci Streetwiev v Google mapách. Finančně je tato možnost opravdu nenáročná, ale svou daň si vybere v podobě časové náročnosti při zpracování.

3D realizacePohrajte si s 3D virtuální prezentací

Poslední možností je 3D virtuální prezentace. Tento typ volte v případě, že nemáte možnost byt nafotit či natočit. Nevýhodou je nízká autentičnost, neboť se jedná pouze o počítačově zpracovanou vizuální prezentaci bytu, kterou ale snadno přenesete do online prostředí. Co se týče technické náročnosti, úplný laik se s tím sám nejspíš nepopere.

 

Jak vidíte, možnosti prezentace v online prostředí jsou velice rozmanité. Nyní je jen na vás, jakou cestu zvolíte. Pokud sháníte nemovitost, ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme.