Upravit stránku
Realitní trh s sebou nese stále vymazlenější inovace. Myšlenka, jak zkrášlit nabízený byt, aby se o něj mohli zájemci a jejich peněženky přetrhnout, nedá nikomu spát. Makléři proto v poslední době sází především na Home Staging. Že nevíte, o čem je řeč? Pak jste na správném místě.

Malé vylepšení nikdy neuškodí

Vizuální vylepšení nabízeného bytu je tah, který sice každý zná, ale i tak skvěle funguje. Někteří jej mohou vnímat jako podvod, ale opak je pravdou. Jde spíše o to, aby si budoucí majitelé či nájemníci mohli lépe představit, jak by nemovitost mohla vypadat až v ní budou bydlet. A jak takové zkrášlení probíhá? Základem je úklid. Perfektně naklizený byt působí dobře sám o sobě. Čeho dalšího si zájemce všimne hned ve dveřích? Vůní. Obdařte byt příjemnou neutrální vůní, díky které se zájemce bude hned při vstupu cítit příjemně. Malý tip: zkuste citrusy nebo vanilku. Dalším krokem je nemovitost odosobnit. Zájemce si chce představit, jak by se mu tam bydlelo a nechce skrze všudypřítomné fotky zjišťovat, jak se žilo vám. Třešničkou na pomyslném dortu s názvem udělej si sám je hotelový vzhled. Ano, čtete dobře. Perfektně ustlané postele, pečlivě složené ručníky, dokonale naaranžované polštářky na gauči. To vše podtrhne celkový dojem z nabízené nemovitosti.

naklizena koupelna.jpg
aranzovani dekoraci.jpg

Když se načančám…

A co je vlastně Home Staging? Slangově bychom to mohli nazvat jako načančání nemovitosti. Odborně můžeme Home Staging popsat jako designerskou přípravu domu nebo bytu. Tato příprava může proběhnout pouze pro nafocení materiálů určených k propagaci nemovitosti, nebo může být nemovitost takto zkrášlena po celou dobu prohlídek. Home Staging se netýká změny technického stavu nemovitosti, jedná se pouze o estetickou záležitost, o drobné úpravy, které jdou snadno vrátit do původního stavu. Nejčastěji jde o přidání různých polštářků, lamp, květin, prostírání, nádobí, závěsů a podobně.

Hlavně efektivně

Home Staging je v současné době asi nejefektivnějším prostředkem při prodeji. Jak jsme již výše zmiňovali, nemovitost bude působit útulněji a budoucí nájemníci si mohou udělat krásnou představu o tom, jak by se jim v bytě bydlelo. Každý chce bydlet ve skvěle vypadajícím interiéru. 

Home Staging pro ošklivé kačátko

Napadla vás otázka, v jakých případech je vhodné Home Stagingové služby využít? Pokud nabízíte nemovitost, která bez výrazných zásahů vypadá dobře, tyto služby jsou pro vás zbytečné. Vystačíte si s tzv. udělej si sám, jak jsme popisovali v prvním odstavci. Ovšem pokud nabízená nemovitost není vizuálně příliš atraktivní, rozhodně po Home Stagingu sáhněte. Uvidíte, jaký rozdíl se dá vykouzlit.

A takto to funguje

Jak tato služba prakticky probíhá? Najdete si osobu či firmu, která se Home Stagingem zabývá. Následuje konzultace, většinou přímo na místě, a ujasníte si co a jak je potřeba vylepšit. Poté by měl přijít na řadu odhad, soupis změn a ideálně i nafocení všech místností, do kterých se bude zasahovat, jako ochrana pro obě strany. Nakonec přichází styling samotný a jeho následné odklizení po smluvené době.

Co z toho budete mít?

Otázkou na závěr je, co vám přinese atraktivní prezentace nemovitosti. Vám, jakožto majiteli může přinést vizitku čistotného vlastníka se smyslem pro detail. Pokud se bavíme o tom, co atraktivní prezentace přinese makléři, může to být dobrá pověst, rozšíření klientely, nová doporučení a jiné. A jak majiteli, tak makléři to téměř jistě přinese rychlejší udání nemovitosti, jelikož Home Staging může zvýšit prodejnost o 10–20 %. Atraktivní byty jdou na odbyt rychleji a zájemci jsou ochotní si za ně připlatit. 

planovani uprav.jpg

To by od nás bylo pro tentokrát vše. Doufáme, že vám tento článek byl užitečný a že si z něj vezmete inspiraci. 

Nahoru

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti